Παρασκευή, 11 Οκτωβρίου, 2024
ΑρχικήΠΟΛΙΤΙΚΗΘανάσης Καββαδάς: «Με το πρόγραμμα ‘Νέαρχος’ το Υπουργείο Ναυτιλίας χρηματοδοτεί για πρώτη...

Θανάσης Καββαδάς: «Με το πρόγραμμα ‘Νέαρχος’ το Υπουργείο Ναυτιλίας χρηματοδοτεί για πρώτη φορά τη βελτίωση λιμενικών εγκαταστάσεων και υποδομών στα νησιά – Προωθείται η νησιωτική επιχειρηματικότητα»  

                   

 

Ομιλία στην ολομέλεια της Βουλής πραγματοποίησε ο Βουλευτής Ν. Λευκάδας, Θανάσης Καββαδάς, στο πλαίσιο συζήτησης νομοσχεδίου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, σχετικά με την Εθνική Στρατηγική στο νησιωτικό χώρο.

Ο Βουλευτής, κατά την έναρξη της ομιλίας του, σχολίασε τη σύγχυση και τη νευρικότητα της αντιπολίτευσης μπροστά στις επιτυχίες που είχε η Κυβέρνηση στη διαχείριση της κρίσης, τη στήριξη της οικονομίας κατά τη διάρκεια της πανδημίας και την επιστροφή στην κανονικότητα. Τόνισε ότι ο λαϊκισμός αποτελεί πλέον ένα προϊόν που δεν πουλάει και ότι οι δυσοίωνες προβλέψεις για περιοριστικά μέτρα και μνημόνια διαψεύστηκαν στην πράξη, καθώς επιβεβαιώνονται οι προβλέψεις της Κυβέρνησης για πολύ υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, έπειτα από την ύφεση που έφερε η πανδημία.

Αναφέρθηκε στην εκτίμηση διεθνών οίκων όπως η Moodys, που ανεβάζουν την πρόβλεψη για τους ρυθμούς ανάπτυξης στο 8,2 για φέτος, με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης για το τρίτο τρίμηνο του 2021. Τόνισε ότι οι επιδόσεις αυτές συντέλεσαν στη δημιουργία δημοσιονομικού χώρου που έδωσε τη δυνατότητα στον Πρωθυπουργό να ανακοινώσει ένα συνολικό πακέτο μέτρων στήριξης της οικονομίας και της κοινωνίας στη Θεσσαλονίκη, μέτρα τα οποία περιλαμβάνουν επιπλέον μειώσεις φόρων.

Σχολίασε ότι εδώ και δύο χρόνια η Κυβέρνηση αποδεικνύει στην πράξη ότι υπάρχει και άλλη πολιτική από αυτή της υπερφορολόγησης που είχε εφαρμόσει η προηγούμενη κυβέρνηση Σύριζα-ΑΝΕΛ με την επιβολή 29 νέων φόρων. Τόνισε ότι η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη ακολουθεί με συνέπεια πολιτική μείωσης των φόρων, και θα υπάρξει και συνέχεια διότι η μείωση φόρων οδηγεί στην ανάπτυξη, στην ταχύτερη δυνατή επιστροφή στην κανονικότητα.

Επεσήμανε ότι αυτή είναι η βασική διαφορά από την προηγούμενη Κυβέρνηση: ο ΣΥΡΙΖΑ υπερφορολογούσε και στη συνέχεια έκανε με το πλεόνασμα επιδοματική πολιτική, ενώ η τωρινή κυβέρνηση στοχεύει στην ανάπτυξη ώστε, μέσα από τα οφέλη της, να μειώνει τους φόρους και να μπορεί να ενισχύει τα ελληνικά νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις.

Μπαίνοντας στο νομοσχέδιο, ανέφερε ότι εδώ και δύο χρόνια η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη προχωρά σε μεγάλες θεσμικές παρεμβάσεις, μέρος των οποίων είναι και το υπό συζήτηση σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το οποίο κωδικοποιεί τη νομοθεσία του υπουργείου, για να έχει πλήρη εικόνα για αυτήν ο πολίτης, και η οποία αφορά:

  • το θεσμικό πλαίσιο για το προσωπικό του Λιμενικού Σώματος και της Ακτοφυλακής
  • τη ναυτική εργασία και τη ναυτική εκπαίδευση
  • τις θαλάσσιες μεταφορές και τα δικαιώματα επιβατών
  • τους κανόνες ασφάλειας στη ναυσιπλοΐα.
  • την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
  • την αξιοποίηση και οργάνωση των λιμένων

Κυρίως όμως, τόνισε, για πρώτη φορά διαμορφώνει, ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο νησιωτικής πολιτικής και διαθέτει τα χρηματοδοτικά εργαλεία για να την ασκήσει.

Με το πρόγραμμα  “Νέαρχος”, το πρόγραμμα χρηματοδότησης νησιωτικής επιχειρηματικότητας και το Ταμείο Θαλάσσιας Γαλάζιας Οικονομίας, τόνισε ότι εξασφαλίζεται η χρηματοδότηση για την ενίσχυση λιμενικών υποδομών και εγκαταστάσεων – κάτι που έχουν μεγάλη ανάγκη και ελπίζουν να αξιοποιήσουν στο μέγιστο και τα νησιά του Νομού, η Λευκάδα, το Μεγανήσι, ο Κάλαμος και ο Καστός.

Επεσήμανε ότι είναι η πρώτη φορά που το Υπουργείο Ναυτιλίας αποκτά ένα τομεακό χρηματοδοτικό πρόγραμμα που δίνει τη δυνατότητα άσκησης νησιωτικής πολιτικής, ενώ τόνισε ότι έχουν ήδη κατατεθεί οι πρώτες προτάσεις για την κατασκευή και βελτίωση λιμενικών εγκαταστάσεων και υποδομών στα νησιά.

Ανέφερε ότι τα έργα αυτά θα χρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ, όπως επίσης για πρώτη φορά θα χρηματοδοτηθεί η ενίσχυση του ακτοπλοϊκού δικτύου και η χρηματοδότηση των μικρών άγονων γραμμών. Υπενθύμισε ότι οι διαθέσιμοι πόροι για τα δρομολόγια των άγονων γραμμών αυξήθηκαν από τα 90 εκατομμύρια ευρώ στα 130 εκατομμύρια ευρώ το 2020, ενώ και για το 2021 υπάρχει νέα αύξηση στα 138 εκατομμύρια ευρώ.

Επεσήμανε ότι το πρόγραμμα Νέαρχος είναι ένα μόνο κομμάτι της Εθνικής Στρατηγικής για την Ολοκληρωμένη Θαλάσσια Πολιτική στο νησιωτικό χώρο που παρουσιάζει η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, μια εθνική στρατηγική που ενισχύει τη νησιωτική επιχειρηματικότητα, τις τοπικές οικονομίες, την ανάπτυξη των νησιωτικών περιοχών, και που αφορά το 15% των κατοίκων και το 25% του παραγόμενου ΑΕΠ της χώρας. Μια πολιτική που, όπως είπε, αφορά τις αμιγώς νησιωτικές περιφέρειες της Χώρας, στις οποίες μάλιστα ρητά συμπεριλαμβάνεται η Λευκάδα.

Εξέφρασε την ικανοποίησή του, διότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έκανε δεκτό και θεσμοθέτησε και επίσημα το νησιωτικό χαρακτήρα της Λευκάδας, η οποία επί χρόνια γίνονταν προσπάθειες ώστε να ενταχθεί στις αρμοδιότητες της Γενικής Γραμματείας Νησιωτικής Πολιτικής και να επωφεληθεί από τα χρηματοδοτικά προγράμματα, αντιμετωπίζοντας ωστόσο την άρνηση της προηγούμενης Κυβέρνησης.

Αντιθέτως, τόνισε, η Κυβέρνηση, και προσωπικά ο Υπουργός κύριος Γιάννης Πλακιωτάκης, άκουσε, δέχθηκε και τον Ιανουάριο του 2021 έκανε νόμο του κράτους το νησιωτικό χαρακτήρα της Λευκάδας, ενώ ευχαρίστησε δημόσια τον παρόντα στη συζήτηση Υπουργό Ναυτιλίας.

Κλείνοντας την ομιλία του ο Βουλευτής ανέφερε:

«Η νομοθετική δραστηριότητα της κυβέρνησης και οι θεσμικές παρεμβάσεις χαρακτηρίζονται από πυκνότητα, έχουν συγκεκριμένη στόχευση, αποτελούν προϊόν μελέτης, διαβούλευσης, σχεδίου. Όπως και οι επιλογές της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη στην οικονομία, που παράγουν πλέον μετρήσιμα αποτελέσματα που μεταφράζονται σε μέτρα στήριξης της κοινωνίας, μείωσης των φόρων και ενίσχυσης της αναπτυξιακής διαδικασίας.»

 

 

 

 

 

 

Το βίντεο της ομιλίας μπορείτε να δείτε εδώ

 

Most Popular