Απάντηση Θ. Βερύκιου στον Περιφερειάρχη κ.Γαλιατσάτο για την πεζοδρόμηση Νυδριού

0
1572

Προφανώς δεν άντεξε την αδικία ο κος Βερύκιος και έστειλε την απάντηση με  την δική του αλήθεια  για το έργο ανάπλασης Νυδριού που ετοιμάστηκε επι θητείας και τώρα καρπώνονται τα εύσημα οι επόμενοι .

Η ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ

Απάντηση του τ.Αντιπεριφερειάρχη  Θ.Βερύκιου στο δελτίο τύπου της  από 12-9-2017 για την ανάπλαση και πεζοδρόμηση του κεντρικού δρόμου Νυδριού.

 

Του Περειφερειάρχη Ιονίων Νήσων θ. Γαλατσάτου

Δεν συνηθίζω να τοποθετούμαι  δημόσια με δελτία τύπου ούτε απαξίωσα ποτέ κανέναν προηγούμενο ή επόμενο αυτοδιοκητικό. Είμαι υποχρεωμένος όμως για το παραπάνω θέμα να αποκαταστήσω-την αλήθεια. Όταν παρέδωσα την περιφερειακή ενότητα Λευκάδας μετά από τρεισήμισι χρόνια διοίκησης το 2014 για το Νυδρί είχα ετοιμάσει στο διάστημα της θητείας μου δύο μελέτες.

Η μία για το καταφύγιο τουριστικών σκαφών και η άλλη για την ανάπλαση πεζοδρόμηση του κεντρικού δρόμου Νυδριού.  Μάλιστα όσον αφορά  την δεύτερη μελέτη είχα τελειώσει μια κυκλοφοριακή και μία βιοκλιματική μελέτη για να είναι επιλέξιμη στο πρόγραμμα ΕΣΠΑ 2014-2020. Δυστυχώς δεν προλάβαμε την ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ 2007-2013 από το οποίο όμως η Λευκάδα είχε πάρει και την μερίδα του λέοντος. Ας ληφθεί υπ’ οψιν ότι οι μελέτες αυτές και ιδιαίτερα του καταφυγίου είναι εξαιρετικά χρονοβόρες,  ακριβές και συντάσσονται   από γραφεία με ειδικές προδιαγραφές.

Η μελέτη της ανάπλασης μαζί με την βιοκλιματική και την κυκλοφοριακή είχε αποπληρωθεί ήδη,   για την δε μελέτη του καταφυγίου ο μελετητής δεν είχε υποβάλει τους τελευταίους λογαριασμούς.

Επισημαίνω ότι οι ΚΑΠ την περίοδο 2011-2014 είχαν κωδικούς μόνο για έργα οδοποιίας και οδικής ασφάλειας. Μάλιστα το 2014 αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων του ο νέος αντιπεριφερειάρχης  κος Χαλκιάς σε συνάντησή του με  τοπικούς παράγοντες  του Νυδριού τους είπε ότι είχε αυτές τις δύο μελέτες για το Νυδρί ώριμες και περιμένει  την ένταξη τους.

Για τους γνωρίζοντες μια ώριμη μελέτη εξασφαλίζει κατα 95% την χρηματοδότηση της. Στις Μελέτες αυτές σαν κάτοικος και πρώην δήμαρχος της περιοχής γνωρίζοντας τα προβλήματα και τις μελλοντικές απαιτήσεις  έβαλα την σφραγίδα μου με παρεμβάσεις διορθώσεις και πολλά ταξίδια στην Αθήνα. Κάποιοι το γνωρίζουν αυτό, επειδή υπάρχει και διαύγεια οι καλόπιστοι μπορούν να ανατρέξουν στα παρακάτω που αφορούν τις μελέτες αυτές και είναι πράξεις τις διοίκησης.

 

1)ΑΠ.199312 σχετ.αποφ.199679/27-9-2011

2)ΑΠ.501-21/2011 από Σ1/09-12-2011 πρακτικό οικ. επιτροπής

3)Αρ.πρωτ 8216/45/12 5-4-2012 έγγραφο του Υπουργείου ανάπτυξης

4)Αποφ.318-της  12/29/5/2012 πρακτικό οικ. επιτροπής

5)ΑΠ 199312 13/6/2012 ΣΧΕΤ αποφ. 199679/27/5/2011

6)ΑΠ 453-17 απο πρακτικό 17/12-07-2012 οικ. επιτροπής

7)Πρακτικό περιφερειακού συμβουλίου 3/2013 17/3/2013

8)το υπ. αρ. πρωτ 14493/6907 16/9/2013 έγγραφο αποκεντρωμένης,  έγκριση περιβαλλοντικών ορών

9)αποφαση 317 11/08-8-2014 από πρακτικό 11 08-5-2014 πρακτικό οικονομικής επιτροπής

10)αποφ 421-14 του πρακτικού 14/23-6-2014 αυτά και άλλα που σίγουρα μου έχουν διαφύγει.

 

Για την ένταξη στο ΠΔΕ έχω ορισμένες επιφυλάξεις γιατί η χρηματοδότηση δεν είναι απόλυτα εξασφαλισμένη όπως από πόρους του ΕΣΠΑ η Ευρωπαϊκά προγράμματα .

Επίσης απορώ γιατί αργεί η ένταξη του καταφυγίου τουριστικών σκαφών παρόλο το χαμηλό προϋπολογισμό κατασκευής  του έργου. Η μελέτη αυτή το 2014 ήταν η πλέον ώριμη μελέτην νέου λιμενικού έργου στην περιφέρεια και το έργο αυτό είναι απόλυτα αναπτυξιακό.

Τελειώνοντας, θα ήθελα να πω στον κ.Γαλιατσάτο  οτι η απαξίωση ποτέ δεν βοήθα στην συνέχεια της διοίκησης και ότι θα του πρότεινα  όποτε επιθυμεί,  να κάνουμε ένα δημόσιο διάλογο για το έργο στα 3 1/2 χρόνια της προηγούμενης περιφερειακής αρχής και για τα 3 (απο τα 5+) της δικής  του.

τ.Αντιπεριφερειάρχη Θ.Βερύκιος