Οι θέσεις του Προέδρου του Επιμελητηρίου στη συνάντηση του Υπουργείου Ναυτιλίας για το νέο ΕΣΠΑ

0
308

Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Λευκάδας παρευρέθηκε  στη Ζάκυνθο την Δευτέρα 9/12/2019,  προσκεκλημένος του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Το θέμα της συνάντηση ήταν : «Ολοκληρωμένη Θαλάσσια Πολιτική και Νησιωτικός Χώρος, Διευρυμένοι Περιφερειακοί Διάλογοι ΕΣΠΑ 2021-2027 ΠΕ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ». Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε  παρουσία της Γενικής Γραμματέως Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κας Χριστιάνας Καλογήρου, της Περιφερειάρχου Ιονίων Νήσων κας Ρόδης Κράτσα, του Ειδικού Συμβούλου του Υπουργού κ. Μανώλη Κουτουλάκη και των αρχών της Ζακύνθου. Σκοπός των διευρυμένων περιφερειακών συναντήσεων που διοργανώνει το Υπουργείο Νησιωτικής πολιτικής είναι η ευρεία διαβούλευση και εμπλοκή των φορέων για την υιοθέτηση ενός τεκμηριωμένου σχεδίου Στρατηγικής για την Ολοκληρωμένη Θαλάσσια Πολιτική και το Νησιωτικό Χώρο, με αφορμή το σχεδιασμό για την προγραμματική περίοδο 2021- 2027.

Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Λευκάδας στην ομιλία του έθεσε δεκαπέντε σημαντικές προτάσεις δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στις εξής επτά :

1)     Διπλή νησιωτικότητα: Επιβάλλεται  σε νησιά όπως ο Κάλαμος, ο Καστός και το Μεγανήσι στην Λευκάδα αλλά και τα διαπόντια νησιά στην Κέρκυρα, εφόσον  η πολιτεία  αδυνατεί να τους παράσχει ακόμη και σήμερα τις απαραίτητες υπηρεσίες  οι μόνιμοι κάτοικοι να μην πληρώνουν εισιτήριο για την μετάβαση και την επιστροφή τους στο νησί-έδρα του νομού.

2)     Κρουαζιέρα:  Παρόλο που το Επιμελητήριο έχει καταφέρει να φέρει 2 (δυο) εταιρίες κρουαζιερόπλοιων στο νησί χωρίς να υπάρχει λιμάνι, καλόν είναι να δημιουργηθεί η απαιτούμενη λιμενική  εγκατάσταση για  να μπορεί να δένει ένα κρουαζιερόπλοιο ώστε να γίνεται η επιβίβαση και η αποβίβαση των επιβατών με ασφάλεια.

3)     Ωρίμανση των έργων:   O Πρόεδρος του Επιμελητηρίου έθεσε ένα πολύ σημαντικό ζήτημα  στην κ. Καλογήρου αλλά και τον σύμβουλο του κ. Πλακιωτάκη που αφορά το Ελληνικό Δημόσιο και είναι η πηγή όλων των προβλημάτων και αυτό που βάζει τροχοπέδη στην ανάπτυξη της χώρας.  Μια παθογένεια που αφορά στην καθυστέρηση της ωρίμανσης των έργων με αποτέλεσμα ένα έργο που για να υλοποιηθεί  στο εξωτερικό χρειάζεται έναν ή δύο χρόνια  στην Ελλάδα να μην μπορεί να αρχίσει καν ούτε στα 10 χρόνια.

4)     Σύνδεση των Νησιών μας.  Είναι επιτακτική  ανάγκη  να γίνετε η σύνδεση των νησιών μας  με συνδυασμένο τρόπο Αεροπλάνα, Υδροπλάνα και φυσικά Επιδοτούμενη ακτοπλοϊκή σύνδεση με γρήγορο επιβατικό σκάφος καθημερινά τουλάχιστον τους επτά τουριστικούς μήνες.

5)     Εκπαίδευση Επαγγελματιών.  Ο κ. Σκιαδαρέσης ζήτησε όπως στο ΕΣΠΑ 2021 -2027  προβλεφθούν χρήματα για την εκπαίδευση των επαγγελματιών-μελών των  Επιμελητηρίων σε όλα τα επαγγέλματα.

6)     Αύξηση των εισιτηρίων στην Κέρκυρα:  Τόνισε και στηλίτευσε το γεγονός ότι με την ενεργοποίηση του Μεταφορικού ισοδύναμου τα πλοία της γραμμής Ηγουμενίτσας-Κέρκυρας διέκοψαν τις εκπτώσεις των εισιτηρίων, με αποτέλεσμα την  αύξηση της τιμής των εισιτηρίων.

7)     Μεγανήσι Κάλαμος- Καστός. Το Μεταφορικό Ισοδύναμο ένα μέτρο- ανάσα  για όλη την Ελλάδα στα δικά μας νησιά  δεν λειτουργεί. Οι κάτοικοι των νησιών μας δεν μπορούν να επωφεληθούν του μέτρου για τεχνικούς λόγους και ζήτησε την άμεση διευθέτηση του προβλήματος.

 

 

Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος

Σωτήρης Σκιαδαρέσης