Επερώτηση του επικεφαλής της παράταξης Νέα Ιόνιος Συμμαχία, κου Σπύρου Σπύρου προς την Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων, κα Ρόδη Κράτσα.

0
108


Επερώτηση του επικεφαλής της παράταξης Νέα Ιόνιος Συμμαχία, κου Σπύρου Σπύρου προς την Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων, κα Ρόδη Κράτσα.

Κοιν.: κ. Πρόεδρο Περιφερειακού Συμβουλίου.

Θέμα: Το έργο αποκατάστασης του παράκτιου τείχους της Γαρίτσας έχει μείνει ημιτελές

Η αποκατάσταση του παράκτιου τείχους στη Γαρίτσα της Κέρκυρας από τη θέση ΝΑΟΚ μέχρι τον Ανεμόμυλο χρειάστηκε εννέα χρόνια, από το 2011 μέχρι το 2019 για να εκτελεστεί, αφήνοντας όμως ένα μεγάλο τμήμα του έργου ανεκτέλεστο και συγκεκριμένα αυτό που αφορά από τη θέση «εργοστασίου Δεσύλλα» στη Γαρίτσα μέχρι τον Ανεμόμυλο, συνολικού μήκους 1.450 μέτρων.

Ένα σύντομο ιστορικό κατασκευής του έργου αυτού θεωρώ ότι είναι χρήσιμο προκειμένου να μπορέσουν οι περιφερειακοί σύμβουλοι αλλά και οι πολίτες να γνωρίζουν την πορεία του.

Η πρώτη ένταξη του έργου έγινε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Δυτικής Ελλάδος – Πελλοπονήσου-Ιονίων Νήσων 2007-2013, στις 9-4-2012 με δικαιούχο τον Οργανισμό Λιμένος Κέρκυρας και με προϋπολογισμό 4.127.000 ευρώ. Η μελέτη είχε συνταχθεί σε προγενέστερο χρόνο (11-11-2011) με δαπάνες του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας.

Η πρώτη απένταξη του έργου ήρθε στις 11-01-2013 μετά από αίτημα του Οργανισμού Λιμένος  Κέρκυρας αφού ο διαγωνισμός τον οποίο διενήργησε βγήκε άγονος καθώς η Τεχνική Υπηρεσία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας δεν είχε αρμοδιότητα υλοποίησης έργου με τέτοιο προϋπολογισμό.

Η δεύτερη ένταξη του έργου έγινε και πάλι στα πλαίσια του Επιχειρησιακού Προγράμματος Δυτικής Ελλάδος- Πελλοπονήσου και Ιονίων Νήσων 2007-2013, στις 14-02-2013 με τελικό δικαιούχο αυτή τη φορά την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων και με τον ίδιο ως άνω προϋπολογισμό.

Το έργο δημοπρατήθηκε στις 16-04-2013, συμβασιοποιήθηκε στις 25-09-2013 με αρχική προθεσμία ολοκλήρωσης τις 24-03-2015. Η μη υλοποίηση του έργου από τον ανάδοχο οδήγησε σε αυτοδίκαιη διάλυση της σχετικής σύμβασης έργου και το έργο ανετέθη στον πρώτο επιλαχόντα την 01-07-2016 με προϋπολογισμό 2.802.750,57 ευρώ. Ωστόσο, λόγω μη ολοκλήρωσης του έργου εντός της περιόδου επιλεξιμότητας, στις 8-02-2017 απεντάχθηκε για δεύτερη φορά.

Η Τρίτη κατά σειρά ένταξη του έργου έρχεται και πάλι στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων 2014-2020 στις

08-2-2017 με προϋπολογισμό 2.606.844,27.

Το 2019 το εκτελεσθέν έργο παραδόθηκε χωρίς να δοθούν όμως απαντήσεις και διευκρινήσεις γιατί δεν ολοκληρώθηκε στο σύνολό του μέχρι τον Ανεμόμυλο. Πράγματι, από την θέση «εργοστασίου Δεσύλλα» μέχρι τον Ανεμόμυλο η κατάσταση τόσο του πεζοδρομίου όσο και του παράκτιου τείχους είναι πάρα πολύ κακή. Το τμήμα αυτό είναι πολυσύχναστο και είναι ορατός ο κίνδυνος πρόκλησης ατυχήματος των διερχόμενων.

Από τον Δεκέμβριο του 2018 η παραλιακή αυτή ζώνη έπαψε να ανήκει στην αρμοδιότητα του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας και την ευθύνη έχει η Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου σε μια περίοδο μεταβατική προκειμένου να αποδοθεί στον Δήμο Κεντρικής Κέρκυρας κάτι το οποίο θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί προ πολλού.

Είναι γνωστό εξάλλου, ότι το πεζοδρόμιο και το παράκτιο τείχος ανήκει ως ευρισκόμενο στον αιγιαλό, στην Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου ενώ η διαχείριση της επαρχιακής οδού από Κανόνι, Γαρίτσα, Άνω Πλατεία, Μουράγια (επαρχιακή οδός 1) ανήκει στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων. Ο ρόλος ως εκ τούτου της Π.Ι.Ν. η οποία χρηματοδότησε και εκτέλεσε το έργο μέχρι το σημείο που προαναφέρθηκε, είναι καθοριστικός για την ολοκλήρωση του έργου.

Επιπλέον, έχει γίνει κοινά αποδεκτό ότι το παραλιακό τμήμα της Γαρίτσας θα πρέπει οπωσδήποτε να προστατευθεί από την πλευρά της θάλασσας, όπως εξάλλου είχε προβλεφθεί στο παρελθόν με την ύπαρξη ογκόλιθων εντός θαλάσσης όπου προστάτευαν το τείχος από τις καιρικές συνθήκες. Γι’ αυτό και άντεξε για πάρα πολλά χρόνια.

 

Ερωτάσθε λοιπόν:

-Γιατί το έργο της αποκατάστασης του παράκτιου τείχους της Γαρίτσας έχει σταματήσει και δεν ολοκληρώνεται σε όλο του το μήκος;

-Που βρίσκεται η  μελέτη εκτέλεσης του έργου του υπολοίπου τμήματος η οποία όπως με διαβεβαίωσαν παραδόθηκε από τον Οργανισμό Λιμένος Κέρκυρας στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων;

-Έχει εγκριθεί η μελέτη αυτή από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο;

-Τι ενέργειες έχουν γίνει προκειμένου να μπορέσει να προχωρήσει το έργο και να δημοπρατηθεί;

-Μήπως, επιπροσθέτως, επιβάλλεται η εκπόνηση μελέτης από ειδικούς η οποία θα έδινε τις κατευθύνσεις προστασίας της παραλιακής της  Γαρίτσας από θαλάσσης ώστε το παράκτιο τείχος να προστατευθεί από τις καιρικές συνθήκες;